Ohita valintanauhan komennot
Siirry pääsisältöön
SharePoint
Työryhmäsivusto > Yhteystiedot

Yhteystiedot ja palaute

Kerava_kuvituskuvat_1100x300_yhteystiedot-palaute.png

YHTEYSTIETOJA

Terveyttä edistävät palvelut

Terveyspalvelujen johtaja Markus Paananen, p. (09) 29 491 (vaihde)
Johtava ylilääkäri Petja Orre, p. (09) 29 491 (vaihde)
Apulaisylilääkäri Marjut Kilponen, p. (09) 29 491 (vaihde)
Apulaisylilääkäri Tuure Ärling (virkavapaalla)
Osasto- ja pitkäaikaishoidon ylilääkäri Harri Yrjölä, p. (09) 29 491 (vaihde)
Johtava hammaslääkäri Krista Brander-Aalto, p. 040 318 3521

Arjessa selviytymistä tukevat palvelut

Arjessa selviytymistä tukevien palvelujen johtaja Raija Hietikko, p. 040 318 3211
Asumispalvelujen päällikkö Mikko Männikkö, p. 040 318 3317

Sosiaali- ja perhetyön palvelut

Perheitä tukevien palvelujen johtaja Erja Rainio, p. 040 318 4260
Sosiaalipalvelujen päällikkö Ritva Toivio, p. 040 318 4190
Lastensuojelun päällikkö Hanna Mikkonen, p. 040 318 2241

Sosiaali- ja terveyspalveluiden johto

Toimialajohtaja Erja Wiili-Peltola, p. 040 318 2170
Talousjohtaja Mikko Hokkanen, p. 040 318 2804
Johtava hallinnon erityisasiantuntija Jarno Moisala, p. 040 318 2559

Toimipisteiden osoitteet

  • Terveyskeskus: Metsolantie 2, 04200 Kerava
  • Sampolan hammashoitola: Kultasepänkatu 7, 04250 Kerava
  • Keskustan neuvola: Metsolantie 2, 04200 Kerava
  • Heikkilän neuvola: Heikkiläntie 6, 04200 Kerava
  • Sosiaali- ja terveyspalveluiden toimiala/kirjaamo, Sampolan palvelukeskus, Kultasepänkatu 7, PL 7, 04201 Kerava

REKISTERISELOSTEET

Sosiaali- ja terveyspalveluiden toimialan henkilötietolain (523/1999) 10 §:n mukaiset rekisteriselosteet on koottu tälle sivustolle.

PALAUTE JA VALITUSOIKEUS

Palaute

Jos olet tyytymätön palveluumme, kannattaa ensisijaisesti keskustella hoitoa antaneen henkilön kanssa. Väärinkäsitykset ja huonoon kohteluun liittyvät tilanteet ratkeavat yleensä keskustelemalla. Voit antaa palautetta myös kirjallisesti, joko täyttämällä palautelomakkeen paikan päällä tai täyttämällä sähköisen lomakkeen. Ethän täytä sähköiseen lomakkeeseen henkilökohtaisia, esim. sairauksiin liittyviä tietojasi puutteellisen tietosuojan vuoksi.

Muistutus

Jos keskustelu tai muu palautteen antaminen ei ole riittävää, voit tehdä kirjallisen muistutuksen johtavalle ylilääkärille. Muistutus on laissa säädetty menettelytapa. Muistutuksessa kerrottu asia käsitellään työyksikössä ja saat kirjallisen vastauksen kohtuullisessa ajassa, yleensä noin kuukauden sisällä. Vastauksessa kerrotaan, miten asia on selvitetty ja millaisiin jatkotoimiin se on mahdollisesti johtanut.

Keravan kaupungin muistutuspohja löytyy sähköisenä täältä. Voit lähettää täytetyn muistutuksen osoitteeseen:

Keravan sosiaali- ja terveyspalveluiden toimiala/kirjaamo 
Sampolan palvelukeskus
Kultasepänkatu 7, PL 7, 04201 Kerava

Kantelu

Jos et ole tyytyväinen muistutukseen saamaasi vastaukseen, voit tehdä kantelun aluehallintovirastolle tai Valviralle. Koska muistutus on usein nopein tapa saada selvitys tilanteeseen, on suositeltavaa, että tyytymättömyyttä aiheuttavat asiat selvitetään ensisijaisesti muistutuksen avulla.

Potilasvahinkoilmoitus

Kaikkia riskejä ei voida välttää parhaalla mahdollisellakaan työskentelyllä. Jos sinulle on aiheutunut tutkimusten tai hoitojen yhteydessä henkilövahinko, voit hakea korvausta potilasvakuutuskeskuksesta. Potilasvakuutuskeskus huolehtii keskitetysti kaikkien Suomessa sattuneiden potilasvahinkojen korvaamisesta.      

Potilasasiamies

Voit olla yhteydessä potilasasiamieheen, jos haluat kysyä potilaan asemasta ja oikeuksista, tarvitset apua muistutuksen, kantelun tai muun ilmoituksen tekemisessä tai tarvitset ohjausta ristiriitatilanteiden ratkaisussa.

Järvenpään, Keravan ja Tuusulan terveyskeskusten potilasasiamiestehtävät hoidetaan Tuusulan kunnan organisaation osana toimivassa Keski-Uudenmaan asiamies- ja neuvontapalveluyksikössä. 

NÄIN LÖYDÄT MEILLE