MITÄ TEEN, JOS OLEN TYYTYMÄTÖN ASIAKASMAKSUUN?
Mikäli olet tyytymätön Keravan kaupungin sosiaali- tai terveyspalvelusta perittävään asiakasmaksuun, voit myös kirjallisesti pyytää asiasta Keravan kaupungin sosiaali- ja terveyspalveluiden viranhaltijan päätöksen. Vaatimus tulee toimittaa postitse tai henkilökohtaisesti osoitteella Keravan kaupunki, sosiaali- ja terveyspalveluiden toimiala, kirjaamo, PL 7, 04201 KERAVA (Käyntiosoite: Kultasepänkatu 7, Kerava).
Viranhaltijan asiakasmaksupäätöksestä on oikeus tehdä oikaisuvaatimus.
Oikaisuvaatimuksen voi tehdä se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun asiakasmaksupäätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen). Oikaisuvaatimus tehdään kirjallisena.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Keravan kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunnan alaisten viranhaltijoiden päätöksistä oikaisuvaatimus osoitetaan sosiaali- ja terveyslautakunnalle.
Päätöksen mukana seuraavassa oikaisuvaatimusohjeessa on tarkemmat ohjeet ja yhteystiedot oikaisuvaatimuksen toimittamista varten.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 30 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen sisältö
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava:
- oikaisuvaatimuksen tekijän nimi
- päätös, johon vaaditaan oikaisua
- millaista oikaisua vaaditaan ja millä perusteilla sitä vaaditaan
- postiosoite ja muut yhteystiedot, johon asiaa koskevat ilmoitukset voidaan toimittaa