Ohita valintanauhan komennot
Siirry pääsisältöön
SharePoint
Työryhmäsivusto > terveyskeskus neuvonta ja ohjaus

Neuvonta ja ohjaus

 

Kerava_kuvituskuvat_neuvonta_1100x300.png

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Oletko kokeillut kysyä neuvoa nettisivujen virtuaaliavustajalta? Löydät kysymyskentän etusivulta.

POTILASTOIMISTO

Terveyskeskuksen potilastoimistossa (B-aula) annetaan neuvontaa ja ohjausta, tehdään ajanvarauksia ja vastaanotetaan reseptien uusimispyyntöjä. Potilastoimisto on avoinna maanantaista torstaihin klo 8-15 ja perjantaisin klo 8-14.

Toimipisteiden yhteystiedot löydät täältä

OTA YHTEYTTÄ SOITTAMALLA

Voit ottaa yhteyttä soittamalla, jos asia ei muuten ratkea. Löydät eri palveluita koskevat yhteystiedot sivun ylälaidan Palvelumme-valikosta.

Ajanvaraus lääkärin ja hoitajan vastaanotolle tapahtuu terveyskeskuksen puhelinpalvelun numerosta (09) 2949 3456
Puhelinpalvelu on avoinna ma-to klo 8-15 sekä pe 8-14

Terveyskeskuksen puhelinpalveluun soittava asiakas siirtyy automaattisesti jonottamaan puhelinpalvelua, vaikka ei tekisi puhelimellaan tiedotteen ehdottamaa valintaa (1=varatun ajan peruuttaminen, 2=neuvonta, 3=ajan varaaminen, 4=tutkimustulokset).

Muiden terveyskeskuksen vastaanottopalveluiden yhteystiedot löydät ajanvarauspalvelut sivulta

Ajanvaraus hammaslääkäriin tapahtuu soittamalla numeroon 
(09) 2949 3242, ma-pe klo 8-15. 

Suun terveydenhuollon puhelinpalveluun tulevat yhteydenotot tallentuvat automaattisesti takaisinsoittojärjestelmään, jos asiakas kuuntelee tiedotteen loppuun asti ja asiakkaalle soitetaan aina takaisin. 

Suun terveydenhuoltoon on myös mahdollista olla yhteydessä tekstiviestillä lähettämällä nimi, henkilötunnus sekä kuvaus selvitettävästä asiasta numeroon 040 151 3015. Lisäksi asiakas voi jättää soittopyynnön suun terveydenhuollon ajanvaraukseen Sampolan yhteispalvelupisteessä.  Lisää tietoa suun terveysdenhuollon palveluista löydät täältä.

Pyrimme vastaamaan puheluihin mahdollisimman nopeasti. Jonotusaikaan vaikuttaa tulevien puheluiden määrä, jonka näet terveyskeskuksen osalta täältä.

KESKITETTY ASIAKASOHJAUS

Keskitetty asiakas- ja palveluohjausyksikkö (=KAAPO) huolehtii ikäihmisten ja vammaisten palveluohjauksesta ja -neuvonnasta sekä palvelutarpeen arvioinnista. KAAPO helpottaa asiakkaiden ohjautumista sujuvasti oikeiden palveluiden piiriin. 

Neuvontaa Sampolan asiointipisteessä

Sampolan palvelukeskuksen asiointipisteellä on ikäihmisille ja vammaisille suunnattu neuvontapiste avoinna keskiviikkoisin klo 10–12.

Osoite: Kultasepänkatu 7, 04350 Kerava (1 kerros)

Ikäihmisten palveluohjaus ja palvelutarpeen arviointi

  •  Puhelimitse (09) 2949 3231 ma-pe klo 9-14.

Omaishoidontuen palveluohjaus 

  • Puhelimitse 040 318 4038, ma-pe klo 9-14.

Mielenterveys- ja päihdepalveluiden kotona asumista tukevat palvelut

  • Kuntoutusohjaus, p. 040 318 3235
  • Sosiaalityöntekijä, p. 040 318 4859

Vammaisten ja kehitysvammaisten palveluohjaus ja palvelutarpeen arviointi

  • Asiakkaat A-L (sukunimi): sosiaalityöntekijä, p. 040 318 2464, ma-pe klo 9-14
  • Asiakkaat M-Ö (sukunimi): sosiaalityöntekijä, p. 040 318 2598, ma-pe klo 9-14
  • Sosiaaliohjaaja (kehitysvammahuolto), p. 040 318 2133, ma-pe klo 9-14
  • Toimistosihteeri, p. 040 318 2227