Skip Ribbon Commands
Skip to main content
SharePoint
Team Site > eAsiointi

Sähköiset palvelut

Kerava_kuvituskuvat_1100x300_sahkoisetpalvelut.png

MAISA-ASIAKASPORTAALI JA APOTTI

Otamme Keravalla käyttöön uuden asiakas- ja potilastietojärjestelmän, Apotin, vuoden 2021 aikana.

Uuden järjestelmän käyttöönotto on suuri ponnistus työntekijöillemme: käyttöönotto vaatii kouluttautumista, järjestelmän käytön opettelemista sekä uusien toimintatapojen omaksumista.

Käyttöönoton vuoksi palveluihimme pääsy saattaa hidastua.

Pahoittelemme käyttöönotosta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa ja toivomme ymmärrystänne asioidessanne kanssamme, kun opettelemme käyttämään uuttä järjestelmää.

Miksi Apotti?

  • Apotti otetaan käyttöön, sillä tällä hetkellä käytössä olevat potilastietojärjestelmät vanhenevat pian. 

  • Apotti yhdistää perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon ja sosiaalihuollon tietojärjestelmät yhdeksi yhteiseksi kokonaisuudeksi.

Apotti otetaan käyttöön 24.4. terveydenhuollon vastaanotoilla, osastopalveluissa, suun terveydenhuollossa, kotihoidossa, neuvolatoiminnassa sekä koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa.

Maisa-asiakasportaali

Apoitn käyttöönoton myötä Keravan asukkaat saavat käyttöönsä Maisa-asiakasportaalin.

Maisa yhdistää sosiaalihuollon ja terveydenhuollon sähköisen asioinnin yhteen kanavaan ja helpottaa kuntalaisten omahoitoa ja sähköistä asiointia.


Maisan avulla voit esimerkiksi:

  • varata ajan terveysasemalle,

  • tarkastella laboratoriotuloksia ja

  • kysyä neuvoa ammattilaiselta.

Maisaa voit käyttää helposti verkossa tai mobiilisovelluksella.

Maisan toiminnallisuudet laajentuvat asteittain vuoden mittaan, kun Apotti otetaan käyttöön Keravan sosiaali- ja terveyspalveluissa.

Lisätietoa Maisasta löydät osoitteesta www.maisa.fi

eASIOINTI

eAsiointi on suojattu Keravan kaupungin sähköisen asioinnin palvelu, missä voit katsella omia ajanvarauksiasi ja varata aikoja. Palveluun kirjaudutaan pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sähköisellä henkilökortilla (HST-kortti).

Toisen puolesta asioidessa tarvitaan allekirjoitettu suostumus. Löydät lomakkeen sitä varten täältä.

Voit varata ajan ilman erillistä hoidon tarpeen arviointia

  • KAUSI-INFLUENSSA
  • arviokäynnin psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotolle
  • ehkäisyneuvolan ensikäynnille (alle 25-vuotiaat) ja kierukan laiton jälkeiselle kontrollikäynnille
  • lastenneuvolaan 1-, 2-, 3- ja 6-vuotistarkastuksiin
  • lasten toimintaterapiaan lähetteen tai suosituksen jälkeen
  • sairaanhoitajan vastaanotolle, jos asia koskee jäykkäkouristusrokotusta, määrävälein annettavaa injektiohoitoa, ompeleiden tai hakasten poistoa tai korvahuuhtelua
  • lääkärin suorittamaan kutsuntaikäisen ennakkoterveystarkastukseen

 

 

 SUUN TERVEYDENHUOLLON PORTAALI

Suun terveydenhuollon HIT-portaali on sähköisen asioinnin palvelu, jonne voit rekisteröityä omalla henkilötunnuksellasi. Ensimmäisellä kerralla saat tilattua salasanan palvelun etusivulta löytyvän linkin kautta.

Palvelussa on mahdollista

  • tarkistaa hoitoaika
  • perua hoitoaika (1 vrk ennen)
  • siirtää hoitoaika (ei koske oikomishoitoa)
  • varata aika suun terveystarkastukseen  3- ja 5-vuotiaalle lapselle, kun olet saanut tästä kirjeen kotiisi (varaus tehtävä 1 kk kuluessa)

OMAKANTA

Omakanta on kansallinen sähköinen palvelu, missä voit tarkastella kaikkia reseptejäsi ja terveystietojasi, uusia reseptin, hallinnoida kieltoja sekä tehdä hoito- tai elinluovutustahdon. Omakannassa on pääsy myös alle 10-vuotiaan huollettavan tietoihin.

Palveluun kirjaudutaan pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sähköisellä henkilökortilla (HST-kortti).